November 30, 2012

Rozen pita sa makom


Rozen torta ili Rozen pita? Meni bi negde najtačnije bile Rozen štangle. Ali recept sam dobila kao Rozen pita i tako i ostaje.
Svi obožavamo ove male slatke štanglice. I uvek previše kratko traju.
Klasika.
Mada nisam neki ljubitelj gotovih kora i ne tražim često prečice tog tipa ali kada su u pitanju ove to radim. Još uvek nisam ni pokušala da ih napravim, i svaki put mislim da ću sledećom prilikom da probam. I recept sam odabrala, ovaj Jelenin. Možda već sledeći put :)
Nemate vremena za neke komplikovane kolače?
Sa ovim nećete pogrešiti.
A i idu praznici, savršen su dodatak vašem odabiru sitnih kolača...

Sastojci:

fil:

300 ml mleka
300 g šećera
500 g maka
100 g griza
125 g putera/margarina
1 kašika arome vanile

150 g bele  čokolade
2 kašike ulja

1 pakovanje kora za rozen pitu/tortu



Skuvati mleko sa šećerom, puterom i aromom vanile. Skloniti sa ringle pa umešati mak i griz. Mešati dok smesa ne postane ujednačena. Ostaviti sa strane da se hladi. Stavite jednu koru na tacnu odgovarajuće veličine pa stavite deo mlakog fila (topao tek toliko da nije skroz hladan) i razmažite. Vodite računa da koliko toliko ravnomerno rasporedite fil da bi imali za sve kore, fil možete jednom nanositi od sredine kore ka ivicama, a drugi put od ivica ka sredini da bi ujenačenije sve izgledalo na kraju. Redjanje fila i kora završite sa korom. Ako želite savršen presek sada stavite na pitu tacnu pa neku tešku knjigu i ostavite u frižideru na par sati da se slojevi iznivelišu. Istopite čokoladu i dodajte joj dve kašike ulja, pa nanesite i ravnomerno rasporedite velikim nožem ili poslastičarskom špatulom po površini pite. Ostavite se ohladi i stegene u frižideru. Izvadite je i stavite na sobnoj temperaturi petnaestak minuta. Velikim oštrim i tankim nožem odstranite prvo neravne ivice, a zatim secite pitu na štanglice ili kocke ili kako god vam se dopada.

Recept za štampu
Pin It Now!

11 comments:

  1. Jao, da znaš da se i ja oštrim na Jelenin recept, čak sam i probala - topi se u ustima. Kupila i plehove, još letos, ali nikako da se nakanim...
    Kako su lepe ove štanglice, crno-belo dekorativne. Nisam do sada nikada srela rozenku sa makom, pa mi je utoliko zanimljivija.

    ReplyDelete
  2. Ficou lindo eu adoro sementes de papoila.
    bjs

    ReplyDelete
  3. Da znaš da je i meni mak na top listi omiljenih. Nisu kore problem, treba ti oko 3 sata sve da uradiš, ali kad imaš bebicu onda je i to previše. Ova mi je super kaoo posna verzija. Ja bi tu u dil dodala šam od belanaca kao u poparene orahe što ga dodajem, da bude kremastije a i tako se više upije u kore. Doduše onda ne može nikako biti posna. Rado bi je napravila ali nemam makoljupce u kući i sve bi sama pojela. Slike su mrak!

    ReplyDelete
  4. Izgledaju božanstveno, sve s makom nevjerojatno volim :)))

    ReplyDelete
  5. Napokom sam se dočepala kora i sad sam gledam u njih a recepte kao hrčak spremam.Tvoja izgleda baš primamljivo i još s makom i čokoladom.

    ReplyDelete
  6. Bas sam pre neki dan sa prijateljicom pricala o vrstama rozen torti, i ona spomenu ovu sa makom. Kad gle, eto meni odmah i recepta :)

    ReplyDelete
  7. I ja se ostrim da probam Jelenin recept ali nikako da se resim...mozda da organizujemo neki susret u nekoj vecoj kuhinji sa Jelenom u kuhinji pa da nama ona to na delu pokaze...rozen tortu moras da vidis okom kako se pravi...
    Ova varijnta sa makom strasno Zen deluje...

    ReplyDelete
  8. Uh, uh, mak i bela čokolada pa još tako upakovano...Predivno!
    Ja nisam fan klasične rozen torte, valjda volim manje slatke kolače. Ili su sve rozen koje sam probala bile preslatke. Jeleninu nisam stigla probati na Adi, ko zna, možda bih promenila mišljenje. :)

    ReplyDelete
  9. Predivne!!! Obozavam mak, a i belu cokoladu.
    Kako je bebac?
    Pisem mail ovih dana... :)

    ReplyDelete
  10. Jaoo,stalno pravim razne rozen pite ali sa makom kog obozavam nisam znala da moze i to jos u cokoladu... njam

    http://taanjicabb.blogspot.com/

    ReplyDelete