August 25, 2014

Stromboli


Stromboli sam probala prvi put na Adi 2011. Jelena je pravila. Bio mi je super i još onda sam napravila mentalnu belešku da ga napravim. Ubrzo je pao u zaborav potisnut ostalim idejam i receptima koje sam htela da probam. Uvek imam gomilu na listi želja i na žalost neke ideje ostanu predugo da čame na tom spisku... Pre par nedelja sam se setila Strombolija razišljajući čime bih mogla da obradujem ukaćane. Picu svi obožavaju, a ovo je nešto slično a ipak malo drugačije...
Malo sam pročačkala na netu, malo isprobavala razne kombinacije sastojaka i evo rezultata.
Inače u tom traženju na netu sam našla na istoriju jela i Stromboli nije originalno italijanski recept, ali ga jesu smislili Italijani u Americi '50 godina. Nejasmo je da li je to bio Mike Aquino iz Spocane, Waschinton ili Nazzareno Romano iz Philadelphie. Beskrajno me zabavlja zamišljena scena njih dvojice kako se svadjaju ko je bio prvi na brzom italijanskom....

Sastojci:

testo

500 g brašna
1 kesica suvog kvasca
1 ravna kašika soli
2 kašike maslinovog ulja + 2-3 za premazivanje testa
300 ml mlake vode

nadev

2 kugle mocarele
200 g sira, tipa kačkavalj, gauda i sl.
220 g kuvane šunke ili šunkarice
200 g salami
1/2 velike crvene babure
1 čen belog luka
2-3 kašike zelenih maslina bez koštice
2 kašičice origana
5-6 kašika sosa od paradajza


Prosejte brašno u činiju za mešenje, dodajte ulje, so, toplu vodu i kvasac. Mešajte varjačom dok se sastojci ne sjedine, stavite testo na dasku za mešenje pa mesite rukama najmanje 5 minuta. Oblikujte lpotu, premažite testo sa svih strana uljem stavite ga u činiju, pa prekrite providnom folijom. Ostavite na toplom mestu 30 minuta.  Posle isteka tog vremena premesite testo, podelite ga na dva dela.
Dok testo narasta iseckajte papriku, masline i beli luk na male kockice i ostavite u činiji da se mariniraju i da se ukusi povežu.



Isecite dva parčeta papira za pečenje veličine velikog pleha. Jednim obložite pleh, a na drugom razvaljajte jedan deo testa. Premažite ga sa 2-3 kašike sosa od paradajza (ili omiljenog kečapa) poredjajte polovinu šunke, salame pa stavite kačkavalj zatim mocarelu i na kraju pospite sa polovinom seckane paprike i maslina sa belim lukom pa origanom. Uz pomoć papira pažljivo uvite testo u rolat. Fila ima baš dosta pa polako to radite i obavezno ostavite ivice bez nadeva kao i kada pravite picu. Uvijen rolat pažljivo prebacite na pleh, i ostavite mesta za drugi. Ponovite postupak sa preostalim testom i sastojcima. Nakon što ste završili oba strombolija ostavite ih u plehu da testo još malo naraste 10-15 minuta. Sipajtemalo ulja u šolju, pa premažite svaki stromboli, pospite ih sa morskom solju i origanom. Ako želite zasecite ukoso gornji sloj testa (kao kod pečenja hleba).
Pecite u rerni zagrejanoj na 250 °C 20-25 minuta. Pre sečenja ostavite gotov stromboli da se malo ohladi.

Recept za štampu
Pin It Now!

21 comments:

  1. Odličan recept! Uvek sam za..stromboli

    ReplyDelete
  2. odlično ti je ispao, slana štruda po mom guštu!!

    ReplyDelete
  3. Fiz um apenas uma vez e gostei
    O recheio era diferente, adorei o teu recheio.
    Ficou lindo e imagino que uma delicia
    bjs

    ReplyDelete
  4. Podsjeća me na roladu od sastojaka za pizzu. Vjerujem da je odličan okus i stvarno fina ideja za nešto drugačije a opet poznato!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pa to u sustini i jeste, samo sa malo drugacijim nazivom i tim seckanim papricicam i maslinama. Te poznate a ipak malo drugacije stvari kod nas uvek dobro prolaze :)

      Delete
  5. Izgleda tako divno da bih ti sad ukrala ove dvije kriškice. Moj problem kad radim stromboli je što obično pretanko razvaljam tijesto (volim u svemu tanje tijesto) i pretjeram s nadjevom (jer volim puuuuuuno nadjeva) tako da nikad nije bio fotogeničan da bi dospio na blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. To se i meni vrlo cesto desava, pomaze kada se ostavi malo da testo naraste ako mislis da ga neces lepo urolati, a i ovako uz pomoc papira za pecenje je mnogo lakse, pokusaj ako vec nisi :)

      Delete
  6. Iako se na prvi pogled čini komplicirano, ipak uopće nije, a mora da je divno.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nije komplikovano, bar se meni tako cini. Nesto razmisljam da bi koji put mogla da olaksam sebi i sa kupovnim testom za picu.

      Pozz

      Delete
  7. Nikada nisam radila, genijalna mi je ova fotka prije motanja, tako bogata...

    ReplyDelete