December 23, 2011

Medaljoni sa sosom od šumskog voća


 Nisam baš nešto euforična što se tiče predstojećih praznika ali sam sigurna da ćemo dobro jesti, ako ništa drugo. Posle toga ide djeta. Neminovno.


 Za Novogodišnju večeru predlažem ovo jelo, ili nešto slično.  Sa fileom nikako ne možete da pogrešite, a sos zavisi od ukusa. Ako niste raspoloženi za voćnu kombinaciji, standardna varijanta sa šampinjonima će svakako jako dobro proći....



Sastojci:

1 svinjski  file (cca 500 g)

marinada

maslinovo ulje (cca 3 kašike)
1 kašika aceto balsamica
1 kašika estragon senfa
so i dosta sveže samlevenog bibera

sos od šumskog voća

200 g šumskog voća
2,5 kašičice meda
1/2 sušene majčine dušice
1/4 kašičice sušene žalfije
100 ml kupinovog vina
50 ml vode ili povrtnog temeljca
1/2 kašičice gustina
so i biber, prema ukusu



Sve sastojke za marinadu pomešati u većoj činiji pa ih malo umutiti viljuškom da se sastojci povežu. File seći na komade 2 cm pa staviti u marinadu, ostaviti preko noći u frižideru. Izvaditi iz marinade pa oblikovati tučkom za meso da  bude  ovalnog oblika. Na tiganju zagrejati malo ulja i peći meso 2-3 minuta sa svake strane, dok ne porumeni. Meso odlagati na topao tanjir. U tiganj doliti vino pa pustiti da proključa, onda dodati šumsko voće, kuvati na tihoj vatri. Voće gnječiti viljuškom dok se skroz ne raspadne. Dodati med i ostale začine. Količinu meda prilagoditi ukusu sosa, treba da bude slatkasto kiseo. Dosuti gustin rastvoren u vodi i kuvati do željene gustine. Meso servirati na tanjire i preliti sa sosom. Za prilog poslužiti restovani krompir sa šargarepom ili nešto slično po vašem ukusu.

Isprobala Maja

Verzija za štampu
Pin It Now!

12 comments:

  1. meni se jako sviđa ovaj tvoj prijedlog :)

    ReplyDelete
  2. Tacno sam ovakav Maslinkin komentar i ocekivala, ovo mi je odmah zalicilo na nju :) Divna kombinacija :)

    ReplyDelete
  3. Svidja mi se kombinacija, mada nisam bas sigurna za moje, ali u svakom slucaju vrlo privlacno sve izgleda po sastojcima... druga fotka sa casom vina je fantasticna!;)))

    ReplyDelete
  4. Krasan prijedlog, jako mi se sviđa!

    Ugodne blagdane i sve najbolje u Novoj godini!

    Lijep pozdrav:)

    ReplyDelete
  5. Bogovski predlog!

    Skupila sam nekoliko ovih mesno vocnih varijanti i samo cekam da protutnje ovi praznici pa da krenem sa isprobavanjem. Kod mene se te kombinacije jos uvek nisu udomacile i bas me zanima kako ce moji reagovati na nove ukuse :)

    ReplyDelete
  6. obožavam kupinovo vino, ovo tvoje jelo ima malo divljački štih, prava svečana gozba!

    ReplyDelete
  7. Ovakva jela i kombinacije jako volim, posebice kada je u pitanju ovakav sos o od bobičastog voća. odlično je i super izgleda !
    Lijepe blagdane i Sretnu Novu 2012.godinu tebi i tvojima želim !

    ReplyDelete
  8. Mljac! :)
    Draga Sanja, ogromne čestitke za zasluženu kuharicu, iskrene želje za nove uspjehe i isprike što mi je toliko trebalo da svratim u posjete!
    Sretan Božić i Nova godina tebi i tvojim najmilijima! :)

    ReplyDelete
  9. Ovakva jela zaslužuju da budu na blagdanskom stolu! Savršeno, a umak posebno!!
    Sretan Božić tebi i tvojoj obitelji :)

    ReplyDelete
  10. Krasno izgleda, baš blagdanski svečano.
    Sretan Božić i Nova godina 2012.

    ReplyDelete
  11. Rado bih ti došla na doček, ako ovo spremaš :)
    Draga Sanja, sve najbolje u 2012. godini tebi i tvojoj porodici, od srca želim!

    ReplyDelete