March 28, 2011

Crumble od jabuka sa orasima i medom


Evo i moje varijante ovog poznatog dezerta. Verovatno vecina zna njegovu istoriju, da je nastao za vreme Drugog svetskog rata za vreme nestasice hrane, i da je postao popularan zato sto je jeftin i jednostavan. To sto se odrzao do danas govori o njegovom ukusu. Odusevljena sam. Socno voce u kombinaciji sa hrskavim mrvicama testa. Sastojke mozete prilagoditi sebi i svom ukusu i svojim zalihama. Ja jedva cekam leto i veci izbor voca. Uz crumble se obicno sluzi sladoled mada smo ga mi jeli sa slagom, pregrmeli smo jos jednu rundu gripa....



Sastojci:

260 g brasna
100 g zutog secera
180 g maslaca

1.2 kg jabuka
3 kasike meda
1 kasicica cimeta
sok 1/2 limuna
50-70 g oraha, krupno secenih



Brasno i secer pomesati pa mu dodati razmeksan maslac isecen na listice. Izraditi viljuskom ili rukama dok se od mase ne dobiju krupne mirvice. Ostaviti u frizideru da se hladi, dok se jabuke pripremaju. Oljustiti i ocistiti jabuke pa ih iseci na male i tanke listice, rasporediti jabuke u podmazanu ciniju, u kojoj cemo i peci crumble . Med rastopiti u mikrotalasnoj pa mu dodati cimet i limunov sok sa tim preliti jabuke pa ih promesati da se smesa ravnomerno rasporedi, preko jabuka posuti polovinu oraha. Izvaditi mrvice iz frizidera i prekriti jabuke pa staviti gore preoslatle orahe, poravnati povrsinu pa peci u zagrejanoj rerni na 200 stepeni 45 minuta, dok povrsina ne postane hrskava i ne postane lepe braon boje.

Isprobala Maja

Verzija za stampu



Pin It Now!

7 comments:

  1. Volim 'Apple Crumble'. Tvoj izgleda fenomenalno!

    ReplyDelete
  2. Crumble mi je jedan od omiljenih kolača upravo zbog te jednostavnosti. Ova tvoja kombinacija zvuči i izgleda neodoljivo lijepo i ukusno. :)

    ReplyDelete
  3. Zaista je super kada apostoje ne samo ukusni već i ekonomični recepti. Ovo je vrsta poslastice koja bi se svima sigurno dopala. Krambl je nešto novo na našim prostorima ali će brzo postati hit!

    ReplyDelete
  4. Ovaj slatkis nisam dosad imala prilike da probam, mada sam cesto nailazila na razne verzije i stvarno ne znam kako ga jos nisam napravila...verujem da je odlicno a prva fotka me je odusevila.:)))

    ReplyDelete
  5. Već sam par pita htela da ga pravim, a nikako.Svidja mi se sto ke sa medom!

    ReplyDelete
  6. baš mi se dopada ovaj recept, odlično si to iskombinirala!

    ReplyDelete