June 12, 2010

Venac sa makom i orasima




Ima vec neko vreme kako sam pravila ovu pletenicu i verovatno je vec vreme da je ponovo pravim....mmmm....Kada sam naisla na ovaj recept i videla zapecen mak i orahe odmah sam reslia da ga isprobam, mnogo mi je to bolje od klasicnih zavijenih strudli. Posto smo dragi i ja ljubitelji socnijih kolaca povecala sam i preradila filove, a napravila sam belesku da bi i testo moglo drugacije, da se kolicina brasna smanji za 50-70g i da se doda narendana kora limuna. Evo i recepta:





Testo:

250ml mleka
600g brasna
30g kvasca
55g + 1 kasika secera
1 jaje
prstohvat soli


Zagrejati 250ml mleka da bude mlako, rastopiti kvasac u njemu pa dodati cetiri kasike brasna i kasiku secera. Ostaviti smesu pokrivenu na toplom mestu bez promaje oko  15 min. Ostalo brasno prosejati, pa mu dodati 55g secera, so i jaje. Sve sastojke  glatko umesiti. Testo ostaviti na toplom bez promaje 45 minuta.



Fil od oraha:

160 ml mleka
120g secera
400 g oraha
kasika zutog secera
jedno belance

Staviti mleko sa secerom da provri zatim dodati orahe i ostaviti da se ohladi. Nakon toga dodati jedno belance.

Fil od maka:

250ml  mleka
80g secera
burbon vanili secer
150g maka
30g psenicnog griza
kasicica ruma

U provrelo melko sa secerom dodati mak i pustiti da provri, potom sipati griz i mesajuci 2-3 minuta dok ne prokljuca. Ohlditi masu pa dodati rum.

Spajanje
Testo premesiti, podeliti i razvuci pravougaonike oko 30x40, Jedan premazati filom od maka a drugi filom od oraha. Rolate zaseci po duzini da bi se i fil lepo zapekao i ukrstiti ih naizmeniocno. Prebaciti ih u kalup za kuglof  i ostaviti 15 min. Peci u rerni zagrejanoj na 200 stepeni, na donjoj resetki 45 minuta.

Verzija za stampu


.
Pin It Now!

No comments:

Post a Comment