January 2, 2012

Reform kocke



Kuvarijacije su igra za food blogere u kojoj svi po istom receptu spremamo zadato jelo/ desert.....U decembru je bio zadatak napraviti Reform kocke pa recptu Maje sa bloga Cooks and Bakes, koja je ujedno i osmislila Kuvarijacije.
Reform kocke sam jela na susretu na Adi u septembru i oduševila sam se. Kremaste i punog ukusa.  Sigurna sam da nikog ne ostavljaju ravnodušnog. Nisam baš neki ljubitelj jakih slatkiša i torti i čim čujem refoma postajem skeptična. Ali ovo je nešto sasvim drugo. Nije ni blizu ni jedne reforme koju sam do sada jela.
Odlučila sam da ove kocke uvrstim u svoj repertar za Novu godinu. Ranije sam iščitavala recept i sve komentare i na postu o torti i na postu sa kockama i kod drugih koji su već probali ove recepte. Sada sam odlučila da samo dobro iščitam recept i pridržavam se zadatih instrukcija. Najviše sam se plašila da ću prekuvati žumanca. I naravno da ih nisam skuvala baš dovoljno. Kuvala sam ih 14 minuta i lepo su počela da se zgušnjavaju, ali ne i dovoljno. Fil mi je cureo sa strane dok sam ga mazala(sipala) na koru. Nešto je iscurelo ali se dosta i zadržalo. Sve sam tako stavila u zamrzivač i tek sutradan sekla na kocke. Tako isečeno sam vratila u zamrzivač i samo po potrebi izvadim par kockica uvaljam ih u mešavinu oraha i badema i poslužim. Milina, kao da su mi 100% uspele. Mislim da je za pripremu ovakvih filova samo potrebno iskustvo, da sami shvatimo kada su žumanca kuvana, dovoljno gusta. Dešavaju se i onda kiksevi, ali redje.....Na kraju posta je fotografija kocke koju sam posle sinoćnog fotografisanja stavila u frižider i danas oko podne izvadila i ostvavila sat-dva na sobnoj temperaturi. Fil je malo procureo, ali ne u potpunosti.
Prenosim Majin tekst recepta, jer ne bih mu ništa ni dodavala a ni oduzimala. Svakako pročitajte i Majine postove i sve komentare za Reform tortu i Reform kocke, a pogledajte i ostale radove u ovom krugu Kuvarijacija.



Sastojci:
kora
10 belanaca (~370 g)
250 g šećera
250 g mešavine mlevenih oraha i badema

fil
10 žumanaca (~190 g)
190 g šećera
250 g margarina/putera, tj. oko 200 g čiste masnoće, bez vode
100 g čokolade za kuvanje

i još
malo mešavine mlevenih oraha i badema za umakanje kocki
polovine oraha i celi blanširani i očišćeni bademi, za ukras

Predradnje:
- Otopite margarin u šerpici, ostavite 10-ak minuta da ostoji, masnoća će isplivati na vrh, a voda će ostati na dnu. Možete odliti masnoću u drugi sud, a vodu baciti, ili sve vratiti u frižider, pa kad se masnoća stegne izvaditi je, a vodu prosuti. Potrebna nam je samo masnoća.
- Pripremite dve šerpe, jednu veću, i jednu manju. Recimo 18 cm i 15 cm prečnika, za kuvanje fila. U manjoj će biti fil, a ona će biti zagnjurena u veću šerpu sa vodom koja vri.
- Koristite jaja S klase. Kad razdvojite belanca i žumanca od 10 jaja, izmerite ih. Ako treba dodajte još jedno jaje, da dobijete približno 190 g žumanaca i 370 g belanaca.

Postupak:
1. Uključite rernu na 200°C i pustite da se greje. Pokvasite sunđerom pleh (otprilike 24x36cm), i na tako mokar pleh stavite papir za pečenje. Odvojite belanca od žumanaca. Žumanca stavite u manju šerpu. Kad je rerna skoro ugrejana, na veću ringlu šporeta stavite veću šerpu sa vodom do 1/3, uključite na najjače, a vi počnite da pripremate koru.
2. U odgovarajuću posudu sipajte belanca i mutite mikserom 2 minuta, dodajte šećer i mutite još 2 minuta. U umućen šam od belanaca dodajte samlevene orahe i promešajte žicom za mućenje, da se orasi ravnomerno rasporede. Sipajte u pleh i izravnajte. Kora se peče na 200°C, na srednjoj visini šporeta oko 25 minuta.
3. Za to vreme pripremite fil. U manju šerpu sa žumancima sipajte šećer i mikserom mutite samo 20-30 sekundi. Prebacite šerpu sa žumancima u veću šerpu u kojoj voda vri, tako da manja šerpa uranja svojim dnom u vodu. Kuvajte žumanca  mešajući varjaćom onoliko koliko je potrebno da počnu da se stežu, i da dobiju gustinu meda koji curi sa kašike. Kod mene je to bilo oko 15 minuta, mereći od trenutka kad sam spustila manju šerpu u veću. Dodajte margarin/puter i promešajte. Zatim dodajte izlomljenu čokoladu, promašajte da se otopi, i mešajte da se sve sjedini i postane gusta emulzija. Fil ostavite da se malo prohladi.
4. Koru ohladite, prebacite na poslužavnik, bez skidanja papira. Mažite prohlađenim filom. Ostavite malo da se fil sam poravna. Celu tablu stavite u zamrzivač.
5. Zaleđenu tablu iseći na jednake kocke. Seče se zaleđena jer je fil lepljiv i ovako se najlakše iseče. Brišite nož između rezova ako krene da se lepi. Umakati bokove kocaka u mešavinu mlevenih oraha i badema. Ukrasiti polovinama oraha i blanširanim bademima.




Pin It Now!

16 comments:

  1. Sanja,prvo pozdrav i sa zakasnjenjem srecna Nova godina!!Bas ste bile vredne:))Pozz

    ReplyDelete
  2. Ovo su pravi praznicni kolacici i bas mi je drago da smo ih u tolikom broju imali na nasem novogodisnjem meniju, cak su mi lepsi posle par dana... samo sto brzo nestanu!:)) Sve najlepse ti zelim u Novoj godini, neka bude uspesna, ispunjena i srecna!:))

    ReplyDelete
  3. Ne mogu vjerovati kako jedna minuta manje može toliko utjecati na izvedbu. Bitno da si se snašla i da nitko nije primijetio da ta jedna minuta nedostaje.

    ReplyDelete
  4. Bez obzira na sve probleme jako su fino ispale.

    ReplyDelete
  5. da to kod kuhanja ovakvih krema baš može biti presudno, iako si se ti odlično snašla sa stavljanjem u zamrzivač i izgledaju odlično! U okus uopće ne sumnjam. Krasno!

    ReplyDelete
  6. Ja sam se također borila sa nešto rijeđim filom iako sam kuhala 15-16 minuta, no kod mene je očigledno problem bio u nedovoljnom odvajanju vode od masnoće.
    No, meni tvoje kocke jako dobro i fino izgledaju i vjerujem da su bile omiljeni kolačić na blagdanskom stolu !

    ReplyDelete
  7. na kaju krajeva nije toliko bitno ako nadjev procuri, bitno je da se može pojesti
    Teebi i tvojoj obitelji želim sve najbolje u Novoj godini!

    ReplyDelete
  8. i tvoje su prekrasne!!nadam se da su i ukusne!
    Sretna ti Nova!

    ReplyDelete
  9. Možda se tope od stajanja, ali se ne plašim da će ovaj kolač dugo stajati - teško mu je odoleti. Odlične fotografije, a svima nam je ovaj krug Kuvarijacija bio dobra škola.

    ReplyDelete
  10. Dobra ti je to ideja da ih drzis u zamrzivacu i vadis po nekoliko za posluzenje... :)
    Jako lepo izgledaju!
    Pozdrav i sve najbolje u Novoj 2012. godini! :)

    ReplyDelete
  11. Vidim da će me Reform kocke slatko mučiti s ekrana, a ja nikako da se odvažim na njihovu izradu. Usprkos toj jednoj minuti, sjajno su ti ispale, a sigurna sam da su takvog i okusa. Predivne fotke Sanja :)

    ReplyDelete
  12. Srećna Nova godina mila tebi i tvojoj porodici, a za reformu kako god da ispadne na oko, ona je uvek savršenog ukusa tako da izgled može slobodna da se zanemari, posebno što neće dugo stajati na tacni ;) Lepe su ti fotke :)))

    ReplyDelete
  13. Draga Sanja,
    hvala što si ih napravila, a iako ih smatraš neuspelim, neka te uteši to da si dobila savršaniji ukus nego da je fil prečvrst. Ali oduševila si me snalažljivošću i parcijalnim posluživanjem! Jer, videla si, reforma nikad nije kamenica, čak ni direkt iz friza, odmah može da se seče i kroz 10 minuta da se jede.
    Nije 15 minuta "ideal", već OKO koje mora da zna da oceni kad je dovoljno. Sad svakako znaš kako su izgledala žumanca pre ubacivanja masnoće, idući put ih pusti 2-3 minuta duže, i to je to...

    Sve najbolje!

    ReplyDelete
  14. Hvala vam drage moje!

    @ Majo i ja sam skontala da nije ideal tih 15 minuta nego sopstvena procena.....nisam baš najbolje objasnila to u postu :(
    I nema na čemu, u slast smo večeras poslednje pojeli....sve sam terala da probaju!

    ReplyDelete
  15. Sanja, ovako dotjerane izgledaju baš savršene. Ja nisam učestvovala u igrici jer sam kocke pravila nešto ranije.
    I ja sam na žalost prekuvala žumanca. :(
    I zaključak je bio da neću više da mjerim vrijeme, nego ću se voditi po osjećaju i kuhati do onog stepena dok ne procijenim da je fil gotov.

    I još da iskoristim priliku i da ti poželim sve najljepše u Novoj nam godini! :)

    ReplyDelete