May 29, 2012

Tortice sa jagodama


Jagode konačno imaju neki ukus i pristojan oblik i veličinu. Nekako me one prve ni ne mame da ih jedem, ali sada je već druga priča.
Imala sam u planu da pravim nešto komplikovanije tortice ali mi je bilo potrebno nešto brže i jednostavnije pa sam inspirisana Slanim smućkala ove slatke. Naravno da sve ovo možete napraviti kao jednu tortu ali ovako su za mrcvicu atraktinije i zanimljivije.
Od ostataka biskvita možete napraviti neke zanimljive kuglice.



 Recept za ove tortice takodje šaljem i Zoki kao ulaznicu za igru Ajme, koliko nas je! a tema su jagode...

Sastojci:

biskvit:
5 jaja
140 g brašna
130 g šećera
 30 g putera
1 ravna kašičica praška za pecivo
1 burbon vanil šećer

sirup od jagoda

200 g jagoda
100 g šećera
1/4 kesice želatina*

fil

200 g krem sira
180 g pavlake 20%mm
150 g šećera
300 ml slatke pavlake
400 g jagoda
1 kesica šlag fixa

za ukrašavanje

200 ml slatke pavlake
jagode



Odvojiti žumanca od belanaca. Belanca miksirati dok se ne napravi čvrst sneg. U žumanca dodati šećer, vanilin šećer i razmekšani puter pa miksirati dok žumanca ne pobele. Brašno i prašak za pecivo prosejati. Naizmenično dodavati smesi od žumanaca brašno i sneg belanaca, lagano mešajući. Sipati u pleh i peći na 180 °C i peći oko 15 minuta. Čačkalicom proveriti da li je biskvit pečen.
Ispečen biskvit zajedno sa pek papirom izvaditi ih pleha i staviti sa strane da se potpuno ohladi.
Izblendirati jagode sa šećerom, sipati u manju šerpicu i kuvati na tihoj vatri desetak minuta. Unapred pripremljen želatin (prema uputstvu sa kesice) podeliti na četiri dela, dodati sirupu od jagoda i dobro promešati dok se ne rastopi. Ostavit u frižideru da ohladi.
Oprati jagode, ocediti ih od viška vode pa iseckati na male kockice.
U posudu za mućenje staviti krem sir i pavlaku zajedno sa šećerom pa miksirati dok se šećer ne rastopi. Sipati slatku pavlaku i krem fix pa mikrirati dalje dok se ne dobije čvrsta i glatka krema.
Pažljivo u  fil umešati jagode.



 8-10 keramičkih kalupa obložiti providnom folijom.
Ohladjen biskvit iseći odgovarajućom okruglom modlom  prečnika kao i keramičke posude.
Rasporediti fil u posudice, da ostane slobodno oko 1 cm od vrha. Dodati u tankom sloju ohladjen sirup od jagoda (ako je još uvek malo tečan višak će upiti biskvit). Na kraju staviti poklopce od biskvita. Ostaviti tortice u frižideru sat dva da se ohlade.
Ulupati slatku pavlaku u čvrst šlag.
Jagode oprati i iseći na način po želji.
Svaku keramičku posudicu staviti u vruću vodu, vodeći računa da voda ne predje 2/3 visine posudice. Poklopiti tanjirom za serviranje pa okrenuti. Ako tortice nisu same skliznule pažljivo povući providnu foliju dok tortice ne ispadnu. Ukloniti providnu foliju, silikonskom špatulom zagladiti tortice.
Ukrasiti šlagom i jagodama.

*Ako  želite da izbegnete želatin, stavite veću količinu jagoda i šećera pa duže kuvajte, dok se sirup ne reducira. Sa želatinom ćete uštedeti na vremenu, a pošto je stavljeno malo ni ne primeti se.

Recept za štampu


Pin It Now!

19 comments:

  1. ...joj moje oci gladne..uh, ...hej mozel jedno parce ?

    ReplyDelete
  2. Jako su lijepe i efektne tortice, a po sastojcima mogu samo biti fine! :)

    ReplyDelete
  3. stvarno ti je prekrasna ulaznica, i ja volim ovakve minijature. a nevolim ni one orve bezukusne jagode, ove sada, pogotovo domaće (ili šumske) su druga priča :)

    ReplyDelete
  4. odlična ti je ideja upotreba keramičkih teglica, baš sam se razmišljala kako da napravim ovako male tortice

    ReplyDelete
  5. Tortice su super ! Ja sam uvijek sklonija ovakvim mini-izdanjima pa mi posebno i privuku pažnju, jako lijepo !

    ReplyDelete
  6. I ja voli te mini varijante.
    Preslatko izgledaju!

    ReplyDelete
  7. I meni se posebno dopadaju ovakve male tortice... Mnogo vise nego jedna velika torta! :)

    ReplyDelete
  8. Ajme, krem sir i jagode, obožavam! Tako lijepo izgledaju da sam već na plovici glavom u monitoru :)

    ReplyDelete
  9. odlična kombinacija :)
    tortice izgledaju preslatko.

    ReplyDelete
  10. uh. predobro izgleda!
    tako nježno i kremasto...divota :)

    ReplyDelete
  11. Ovo izgleda predobro.
    Nadam se da ću imati prilike isprobati.
    Joj što me sad svi blogovi mame s jagodama a ja ih nemam toliko da sve to isprobam..
    Sviđa mi se i recept s punjenom piletinom koji je nedavno objavljen :)
    Pratim te i na mojoj si listo blogova :)
    http://artonmyway95.blogspot.com/

    ReplyDelete
  12. Divne male tortice ali jako dobra ulaznica za ovaj krug.

    ReplyDelete
  13. Krasne tortice, tako su nježne i fine... :)

    ReplyDelete
  14. Fantasticno...prelepo i atraktivno! Samo jedno pitanjce prakticne prirode: Zasto u vrucu vodu ukoliko si vec stavila providnu foliju..? Ako se stavi folija u cinijice i onda fil i preko testo, kada izadju iz frizidera stavi se tanjir preko i okrene i onda se skine folija...

    ReplyDelete
  15. Hvala Marina :)

    Stavljala sam ih u vruću vodu zato što meni nisu htele drugačije da skliznu, pa da ne bi previše cimala foliju, i time deformisala tortice, ja sam tako. Ako spadnu i bez toga tim bolje i jednostavnije...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ma bitno je da se pronadje resenje i ne upropasti tortica...nije bitno kako...

      Delete
  16. Aktuelno i sa malinama jagode su već po ceni kavijara:-) Zezanje al prelepo!

    ReplyDelete