March 20, 2015

Mafini od ražanog brašna sa šargarepom i graškom



Volimo mafine najviše zato što su jednostavni, a ukusni. Pravljenje sendviča za  doručak ili večeru je prilično out u našoj kući, dosadilo nam je. Ovakave obroke volimo da spremamo, brzi su i ukusni i zajedno ih pravimo. Ukuljučivanje dece u pripremu hrane njima puno znači. Dobijaju više samopouzdanja, uče i stiču neke male radne navike, više cene hranu na stolu i radije je jedu. I izuzetno su srećni u toku pripreme. Sve to je mnogo bitnije od nereda koji stvaraju u tom procesu oko sebe. Vremenom će naučiti da budu precizniji i da manje sastojaka prosipaju okolo :)

Svi smo već shvatili da belo brašno nije baš zdravo, zbog upotrebe hemikalija u procesu proizvodnje i što se u tom procesu gube važni nutritivni sastojci. U svakom receptu možete deo belog brašna zameniti nekim drugim zdravijim i time učiniti vašu hranu zdravijom. Dodavanje povrća je uvek dobra ideja. Ovde umesto šargarepe možete staviti bundevu, možda paštrnak. Budite maštoviti i kreativni. Svakako pitajte klince šta bi oni želeli.
Mafine poslužite uz jogurt, a možete ih spakovati i deci za užinu.

Uživajte u pravljenju ovih mafina sa svojom decom!




Sastojci:

150 g ražanog brašna
70 g brašna
4 jaja
100  g krem sira
200  ml pavlake
300  g šargarepe
100 g graška (smrznutog)
1/2  kašičice soli
1 kašičica praška za pecivo


U maloj činiji pomešajte obe vrste brašna, dodajte so i prašak za pecivo.
U drugoj činiji blago umutite jaja dodajte pavlaku i krem sir pa mešajte dok se sastojci ne sjedine. Postepeno sipajte suve sastojke i mešajte. Na kraju u smesu dodajte šargarepu i grašak.
U pleh za mafine stavite papirne korpice za mafine pa rasporedite smesu . Pecite mafine na 180 °C oko 20 minuta. Čačkalicom proverite da li su mafini pečeni, ako se zadržalo smese na čačkalici pecite ih još malo.

Izvadite ih iz rerne i pustite ih da se ohlade. 


 Recept za štampu


Pin It Now!

4 comments:

  1. Svako ulaganje u decu u smislu domaće hrane se pre ili kasnije isplati. Ako ništa drugo, naučiće da cene zdravo i spremljeno od čistih namirnica, a onda i sve ostalo. Pre par dana sam imala epizodu da mi je Luka iz škole, iz popodnevne smene, slao poruke da hoće za večeru paradajz čorbu (!). Zašto, ja se uplaših, on kaže da mu se ceo dan jede i da oseća miris u nozdrvama. Kada je došao, ja mu kažem - pristavi ketler, da ja spremim ostalo, a on će užasnut - pa nećeš valjda da mi praviš instant čorbu?! Mnogo mi je bio smešan i sladak, a meni je ipak bilo drago - to je značilo da sam uspela u nameri da mu domaća hrana bude iznad svega, uprkos izletima na kioscima sa pljeskavicama :-)

    ReplyDelete
  2. Super, super recept! Uvek sam u potrazi za nečim novim za doručak :)

    ReplyDelete
  3. Potpuno se slazem sa tobom! Decu od malih nogu treba ukljucivati u kuhinjske poslove. Moj sin od 4 godine obozava da je tu, da muti, dodaje namirnice, mesa... Ponos na licu kad nesto uradi je neprocenljiv! Probacemo mafine, sa integralnim ili razanim brasnom. Sargarepa nam je i onako omiljeno povrce~.

    ReplyDelete
  4. Napravila sam ove mafine. Ukusni su i drugaciji. Mislim da im nedostaje malo zacina... Od gore sam ih posula za'atarom i bio je pun pogodak. Mozda sledeci put dodati malo origana u smesu pre pecenja... Probam pa javim.
    Sumska vila

    ReplyDelete