September 8, 2010

Pekarske kifle



Opet sam pravila pauzu u pisanju, al ovog puta nisam kriva ja i moj manjak samopouzdanja. Stari kompjuter nam je jadan davao do znanja svakih pet minuta blokiranjem da mu je vreme da ide u penziju, ali smo ga mi neko vreme ignorisali pa je resio da skroz prestane sa radom, ne bi li nam predocio stanje. I tako smo konacno skapirali da je vreme za novi, pa je potrajalo malo dok ga nismo nabavili i sredili sve na njemu. U medjuvremenu se nakupilo recepata i fotkica....Pa da krenemo redom.

Ove kifle svi vole, uzdisu za njima, cesto pricaju o njima i koriste svaku priliku da ih jedu. Pravi ih moja stara komsinica po narudzbi za sve prilike. Dobila sam recept, i objasnjenje kako sta, mada ih ona razvlaci na neki drugi nacin odlucila sam da ih prvo uvezbam, pa onda predjem na to drugacije razvlacenje i uvijanje...



Sastojci:

1/2 l mleka
1 kvasac +kasicica secera+ kasika brasna
1 kasika soli
1/2 kasike secera
1 dl vode
1 dl ulja
1 kg brasna

Za premaz:

Jedni ili dva zumanca
so
susam, laneno seme i kim
ulje



Od pola litre mleka odvojiti 1 deci i zagrejati u staklenoj posudi pa staviti jednu kasicicu secera i jednu kasiku brasna pa onda dodati razmrvljen kvasac. Promesati i ostaviti na toplom mestu da kvasac proradi. U posudu za mesenje dodati sve suve sastojeke i dobro ih promesati, pa napraviti udubljenje na sredini pa dodati ostale sastojke i na kraju nadosli kvasac. Umesiti testo. Prilikom prvog mesenja potrebno je testo dobro izraditi. Ostavimo testo da se odmori i podigne. Nakom toga ga jos jednom premesiti rukama namazanim uljem. Ostaviti da naraste jos jednom. Podeliti ga u sest ili sedam obgi (loptica), pa svaku razvuci i podeliti na cetiri ili na sest trouglova, u zavisnosti da li zelite manje ili vece kifle, pa uh uviti. Kifle premazati razmucenim zumancetom pa ih posoliti i na kraju posuti susamom sa dodatkom lanenog semena i kimom, po zelji.  Peci 15 minuta na 220 stepeni.
Kada se malo prehlade svaku premazati sa malo ulja.

Verzija za ispis 

Isprobala Nataša, Tanja

Pin It Now!

2 comments:

  1. KO ne voli pekarske kifle. Same, kao sendvič, sa namazom....odlično!

    ReplyDelete
  2. Fantastično. Hvala ti puno na ovom receptu Sanjice! :-)

    ReplyDelete