May 22, 2015

Švedske rolnice sa borovnicama


Kurs nemačkog nam počinje svakog dana u 8. U ponedeljak u 9 otvaraju se vrata i ulazi kolega iz Južnoafrikčke Republike. Prilično je visok i krupan, konstantno zbunjen i priča puno i nepovezano, na engleskom sa Južnoafričkim akcentom.
" Izvinite što kasnim.
Potpuno sam zaboravio  da je danas ponedeljak.
Ustao sam i opušteno čitao knjigu. Onda sam bacio pogled na telefon i shvatio da je ponedeljak. Na brzinu sam se spremio i došao..."
Nastavnica se jako trudi da ne eksplodira, a mi ostali se valjamo od smeha.

Kod kuće sam se zamislila nad tom situacijom i pokušala da se setim kada sam poslednji put imala jedno tako opšteno jutro uz knjigu i potpuno ignorisanje sveta oko sebe, ignorisanje do te mere da ne shvatam da je ponedeljek.....Nesećam se.
Za čitanje imam vremena samo uveče pred spavanje. I trenutno se borimo, ja da ne zaspim, a Dopler da ne bude tako brilijantan. Da li ste čitali Doplera Erlenda Lua? Lik u knjizi je rešio da ne bude više savršen i brilijantan i otišao da živi u šumi.... Pročitatjte obavezno. Ja sam pri kraju i već pokušavam da nabavim i nastavak Volvo kamioni....Radnja knjige se seli iz Norveške u Švedsku gde i mi danas putujemo sa ovim rolnicama. Nešto slično smo jeli pri našoj prvoj poseti Ikei i oduševila sam se. Posebno mi se dopao ukus testa sa kardamomom. I taj ukus me je proganjao sve dok ih nisam napravila. Sada me u mislima proganjau klasične sa cimetom.....




Sastojci:

600 g brašna
30 g kvasca
1 jaje
prstohvat soli
1 kašičica kardamoma
250 ml mleka
100 g putera
100 g žutog šećera


300 g borovnica
70 g žutog šećera
naribana kora jedne narandže

1 jaje, za premaz



Sipajte melko u malu šerpicu, dodajte puter isečen na kockice pa zajedno smlačite i mešajte da se puter otopi. Mleko treba da je mlako pa ako vam se pregrejalo, ostavite sa strane da se prohladi. U veću činiju izdrobite kvasac i dodajte jednu kašičicu šećera, prelite toplom mešavinom mleka i putera, promešajte i ostavite sa strane desetak minuta da se kvasac aktivira. U aktiviran kvasac dodajte i ostale sastojke pa umesite testo. Ostavite testo na toplom mestu sat vremena da narasta. Dok testo narasta stavite borovnice, narandžinu koricu i šećer u manju šerpicu pa kuvajte sve zajedno oko 7-8 minuta da borovnice puste malo sok i omekšaju.Ostavite da se ohladi.



Premesite testo i rastanjite ga oklagijom u veći pravougaonik. Rasporedite borovnice po testu ostavljajući ivice ne namazane. Umotajte testo u rolat po dužoj strani. Isecite rolat na jednake delove. Poredjate ružice u okruglu tepsiju postavljenu papirom za pečenje ili u kalup za mafine. Lagano ulupajte 1 jaje i četkicom premažite ružice. Pecite ih u unapred ugrejanoj rerni na 220 °C 12-15 minuta. Poslužte toplo.

Recept za štampu

Pin It Now!

3 comments:

  1. Probaj sa cimetom, fantastične su. A ja ću sigurno ove sa borovnicama... ili sa nekim dostupnijim voćem :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pravila sam sa cimetom prosle nedelje i jako su mi se dopale!
      I klincima, tako da cu ih sigurno ponovo praviti :)

      Delete
  2. Divno izgledaju! I ja žalim za takvim opuštenim jutrima. Knjige ću obavezno proguglati :)

    ReplyDelete