December 17, 2010

Piroske



Jos uvek sam kod Lane i pretresam i dalje njen blog, naravno u okviru FBI rukavica blog igre koju je osmislila Mamajac.  Cini mi se da su ove piroske skoro pa svi pravili, i treba da ih prave. Ukusne su i izdasne i ako mozda i deluje da su komplikovane za pravljenje nisu. Iskoristite pire preostao od rucka, ili ga za taj dan isplanirajte bas zbog piroski, i vec je jednostavnije. Samo smanjite za nijansu kolicinu mleka ako pravite sa pireom, da ne bude testo previse lepljivo.  Fil po meni treba da bude blag, bez nekih prodornih ukusa da bi i dalje dominirao karakteristican ukus testa. Nikako ga ne treba puno, tek kasicica jedna. Moja potraga za savrsenim piroskama je zavrsena.



Sastojci:
dupla mera

700 g brasna
300 g skuvanog propasiranog krompira (pirea)
40 g kvasca
1 kasicica soli
100 g putera
4 zumanca
3 dl mleka

Nadev:

200 g tirolske slanine
2 dl milerama (sa manje masnoce)
100g krem sira
1/2 kasicice susenog vlasca



Skuvani krompir dobro izmiksirati pa ostaviti da se u popunosti ohladi (uvek skuvam vise krompira pa izmerim kasnije koliko treba).  Razmutiti kvasac u malo toplog melka i ostaviti ga sastrane da se aktivira. U posudu za mesenje staviti brasno, so, krompir i zumanca pa na kraju doliti mleko i nadosli kvasac. Umesiti glatko testo i ostaviti ga sastrane da se odmori. Za to veme napraviti nadev, pomesati mileram i sir pa dodati sitno naseckanu slaninu i vlasac, promesati. Razviti testo oko 1 cm debljine pa ga iseci na manje pravougaonike a zatim na sredinu svakog staviti kasicicu nadeva pa oblikovati piroske. Prziti ih u dubokom ulju dok lepo ne porumene, ne suvise kratko da testo u sredini ne ostane zivo. Najbolje je, cini mi se, prvo napraviti sve piroske pa ih tek onda peci, da bi stigle jos malo da narastu.

Verzija za stampu


Pin It Now!

11 comments:

  1. Odlično izgledaju, jako dobro!

    ReplyDelete
  2. Ogladnela sam! Jel ti to govori nesto?
    Odlicno predstavljeno i jako dobro uradjeno. Desetka od mene.

    ReplyDelete
  3. Super su uspele a fotka mi se posebno svidja zbog ovog konopcica kojim si uvezala piroske...vidim i na preseku da je testo odlicno a fila ima bas koliko treba, meni ostaje jos samo da vam pozelim "prijatno"!;)))

    ReplyDelete
  4. Piroske su provereno super, i tebi su bas super ispale, iako mi ne deluje da si ih bas skromno filovala :) A kanapcic se i meni dopada ;)

    ReplyDelete
  5. @ Majo, mora biti da sam se zanela kod filovanja, navikla na onaj sistem sto vise to bolje.....Al ukus testa mi je i dalje dominirao :)))

    ReplyDelete
  6. Odličan vam je blog i recepti,sve pohavele!
    Veliki pozdrav iz Rijeke,Zondra Art

    ReplyDelete
  7. @ Zondra drago mi je da ti se dopada blog. Pozdrav i tebi, i pozdravi mi more....:)))

    ReplyDelete
  8. Krasne su! Taman bi mi sad jedna za gablec fino sjela! :)

    ReplyDelete